Tym, co musiałyśmy tam zawrzeć był temat pracy, cele, treści, harmonogram oraz konsekwencje.
Najważniejszym punktem są terminy. Musimy bezwzględnie się ich trzymać. Poniżej można zobaczyć jak wygląda nasz kontrakt. Dowiecie się z niego nad czym dokładnie będziemy pracować. Mam nadzieję, że sporo z naszych doświadczeń i wyników badań będzie można zobaczyć na blogu.
Kontrakt przez nas sporządzony został podpisany przez każdą członkinię grupy oraz przez panią dr prowadzącą z nami zajęcia z eksperymentowania i wiedzy przyrodniczej.
KONTRAKT
I. TEMAT PROJEKTUZnaczenie wody dla życia – dlaczego i jak musimy ją oszczędzać.
II. ADRESACI PROJEKTU
Uczniowie klasy II szkoły podstawowej.
III. CELE
1. Zwiększenie aktywności dziecka poprzez doświadczenia
2. Stworzenie scenariusza zajęć metodą projektu
3. Zdobycie wiedzy o znaczeniu wody dla życia
4. Uświadomienie wyczerpalności zasobów wodnych
5. Dowiedzenie się że woda to środowisko życia
6. Poznanie sposobów wykorzystywania wody
IV. TREŚCI
1. Zbiorniki wodne jako środowisko życia
2. Znaczenie wody dla życia
a) Konieczność dla przetrwania
b) Siła niszcząca
3. Wyczerpalność zasobów wody
a) Świadomość wyczerpalności
b) Konieczność oszczędzania wody
4. Sposoby wykorzystywania wody
a) Woda w codziennym życiu
b) Woda źródłem energii
V. HARMONOGRAM PRAC
1. Zgromadzenie potrzebnej wiedzy dotyczącej poruszanych zagadnień – każda ze studentek gromadzi wiedzę z obszaru który opracowuje
2. Opracowanie scenariusza projektu zajęć – Ania R., 27.05
a. Zaprojektowanie zajęć pozwalających rozpoznać w zbiornikach wodnych środowisko życia – Magda, 15.05
b. Zaprojektowanie zajęć pozwalających zbadać znaczenie wody dla życia -Sylwia, 10.05
c. Przygotowanie materiału pozwalającego zrozumieć wyczerpalność zasobów wodnych i jego konsekwencje – Marta, 15.05
d. Zaprojektowanie zajęć pozwalających na uświadomienie ogromu i powszechności użycia wody każdego dnia – Ania R., 24.05
e. Stworzenie scenariusza zajęć ukazujących wykorzystanie wody jako źródło energii - Marta, 24.05
f. Projekt końcowy zajęć z uczniami – wykonanie plakatów – Ania S., 13.05
g. Spis potrzebnych materiałów, środków dydaktycznych – Ania S., 24.05
3. Prowadzenie bloga – Magda, 27.05
4. Prezentacja wyników projektu – Ania S. i Sylwia, 28.05
VI. TERMINY KONSULTACJI Z NAUCZYCIELEM:
Czwartek, 21.05.2015 r., godz. 9.30
VII. TERMIN ZAKOŃCZENIA PROJEKTU:
28.05.2015 r.
Studentki zobowiązują się do wykonania projektu zgodnie z jego opisem, dotrzymywania terminów, prowadzenia bloga przedstawiającego postępy w pracy, uczestnictwa w umówionych konsultacjach oraz prezentacji wyników projektu.
VIII. KONSEKWENCJE WYNIKAJĄCE Z NIEDOTRZYMANIA TERMINU:
W przypadku niedotrzymania terminów wyznaczonych w harmonogramie studentki zobowiązują się do uzupełnienia braków w ciągu dwóch dni roboczych oraz zbierania śmieci w parku, uwieczniając ten moment na fotografii która zostanie opublikowana na blogu.
PS. Podobne kontrakty sporządza się pracują z dziećmi pracując metodą projektu. ;)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz