czwartek, 14 maja 2015

Zajęcia pozwalające poznać znaczenie wody dla życia



Znaczenie wody dla życia.

·         Uczniowie w grupach mają za zadanie zbadać wpływ braku wody oraz zanieczyszczeń wody na życie roślin.
o   Projektowanie doświadczeń
o   Ustalanie listy potrzebnych materiałów
o   Rozpoczęcie prowadzenia doświadczeń od dnia następnego
My przygotowałyśmy projekt ''Tulipan'' – czyli zabiłyśmy biednego kwiatka różnymi świństwami. 
·      


 



   Dzieci w grupach starają się odpowiedzieć na pytanie: Ile wody ma nasze ciało?

o   Następnie na planszach graficznie przedstawiają swoją odpowiedź.
o   Wywieszenie plansz na tablicy i ich porównanie
o   Każda grupa zabiera swoją planszę, dostaje od nauczyciela ilustrację ukazującą jaką częścią ciała człowieka jest woda. Uczniowie oceniają na ile trafne były ich przypuszczenia
o   Grupy zastanawiają się, po co człowiekowi tyle wody – jaką rolę pełni w organizmie, czy można przeżyć bez wody. Następuje dyskusja
     




·         Wiedza o wodzie jako warunku życia – zaistnienie życia na Ziemi, tylko nasza Planeta ma wodę, ile człowiek wytrzyma bez wody, jakie funkcje w organizmie człowieka spełnia woda

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz