Znaczenie wody dla życia.
·
Uczniowie
w grupach mają za zadanie zbadać wpływ braku wody oraz zanieczyszczeń wody na
życie roślin.
o
Projektowanie
doświadczeń
o
Ustalanie
listy potrzebnych materiałów
o
Rozpoczęcie
prowadzenia doświadczeń od dnia następnego
My przygotowałyśmy
projekt ''Tulipan'' – czyli zabiłyśmy biednego kwiatka różnymi świństwami.
·
Dzieci w grupach starają się odpowiedzieć na pytanie: Ile wody ma nasze ciało?
o
Następnie na planszach graficznie przedstawiają swoją odpowiedź.
o
Wywieszenie plansz na tablicy i ich porównanie
o
Każda grupa zabiera swoją planszę, dostaje od
nauczyciela ilustrację ukazującą jaką częścią ciała człowieka jest woda.
Uczniowie oceniają na ile trafne były ich przypuszczenia
o
Grupy zastanawiają się, po co człowiekowi tyle
wody – jaką rolę pełni w organizmie, czy można przeżyć bez wody. Następuje
dyskusja
·
Wiedza o wodzie
jako warunku życia – zaistnienie życia na Ziemi, tylko nasza Planeta ma wodę,
ile człowiek wytrzyma bez wody, jakie funkcje w organizmie człowieka spełnia
woda
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz